En nystartede virksomhed skal også bruge et kasseapparat!

Skrevet af den 25 dec, 2014 |


Er man en nystartede detail- eller en etableret virksomhed. så det essentielt at have et kasseapparat. Når kunderne kommer en i ens butik, og endelig finder noget som har af interesse, så vil de ofte komme ind i købsbeslutningsprocessen. Hvis denne proces går hen og bliver til succes, eller som man ellers kalder det, et salg, så skal kunderne betale på en eller anden måde.


I gamle dage var det mest populært at betale med kontanter eller med checks, eftersom man ikke havde den teknologi som vi har idag. Og netop idag begynder man at gå mere og mere væk fra at betale med kontanter, hvor man derimod bruger dankort. Her har man et fysisk kort, som overføre valuta digitalt. Dog bruger folk stadigvæk kontanter idag, så derfor er det vigtigt med et kasseapparat som kan tilbyde begge ting. Dette kasseapparat skal altså både have en skuffe til opbevaring af kontanter samt en dankortterminal, der gerne skulle kunne tage de mest brugte kort i DK.

Hvilken en skal man anskaffe sig?

Hvis man eksempelvis køber et kasseapparat fra Navipartner, så vil man få et mobilt kasseapparat som har alt det man skal bruge, herom: Scanner, Pengeskuffe, Laptop, Dankortterminal som både kan være stationær, men også trådløs, og til sidst en bonprinter. Hvis man anskaffer sig dette apparat, så er man parat til at åbne butikken! Ikke nok med det, så er der også integration med hjemmeside, altså man kan hermed tjekke ens data på nettet. Det gode ved integration med hjemmeside er altså at man altid har et overblik over transaktionerne, hvilket gør det en del nemmere at stå for regnskabet i virksomheden. Selve softwaren i apparatet kører med dynamics nav. Dette dynamics nav er et system som er lavet af Microsoft, og en meget udbredt software. Så med dynamics nav, så er man sikker på en holdbar software som man kan stole på!